Małgorzata Makowska jest nie tylko doświadczoną nauczycielką angielskiego, ale także lekarzem rodinnym. Z połączenia tych dwóch ról powstał unikalny zawód, którego pełni z ogromnym zaangażowaniem i pasją. W tym artykule przyjrzymy się, jak Małgorzata łączy te dwa zawody podczas swojej codziennej pracy w ramach wizyt domowych.
Wizyta domowa to jedna z form pracy lekarza rodzinnego. Co ciekawe, z tej konkretnej formy komunikacji między lekarzem a pacjentem korzysta również Małgorzata. Dzięki temu jest ona w stanie nie tylko monitorować stan zdrowia pacjenta, ale również stworzyć dla niego indywidualny plan nauki języka obcego.
„Zdecydowanie łatwiej jest mi nawiązać relację z pacjentem, kiedy mogę go odwiedzić u siebie w domu. Domy są odbiciem naszych osobowości i pozwalają mi lepiej zrozumieć, jak mogę pomóc moim pacjentom – czy to w leczeniu, czy w nauce angielskiego” – mówi Małgorzata.
Przez wiele lat Małgorzata pracy jako nauczycielka połączyła z zawodem medycznym. Jej unikalna zdolność do wykorzystywania umiejętności pedagogicznych w pracy lekarza jest wynikiem wieloletniego doświadczenia i stale rozbudowywanej wiedzy.
Równoczesne prowadzenie zajęć dydaktycznych oraz opieki medycznej nad pacjentami nie jest łatwym zadaniem. Jak podkreśla Małgorzata, wymaga to zarówno empatii i cierpliwości, jak i umiejętności dostosowania metodyków nauczania do potrzeb i możliwości danego pacjenta.
W czasach pandemii koronawirusa zawody nauczyciela i lekarza stanowią znaczne wyzwanie. Kiedy jeden wymaga kontaktu z uczniami, drugi nakazuje utrzymanie dystansu ze względu na bezpieczeństwo. Na szczęście Małgorzata przez wiele lat szlifowała swoje umiejętności interpersonalne, co pozwala jej swobodnie łączyć obie role nawet teraz.
Bariera językowa często bywa przyczyną stresu u osób starszych czy chorych chronicznie. Często drżą przed koniecznością skomunikowania swoich problemów w obcym języku. Lekarzu-medyk jest w stanie zrozumieć tę barierę i pomóc im pokonać ten strach.
Na koniec naszej rozmowy Małgorzata podsumowuje: „Moja praca jest dla mnie pasją. Nie potrafię sobie wyobrazić życia bez możliwości pomagania innym ludziom – niezależnie od tego, czy pomagam im pri zapotrzebowaniu na zdrowie, czy też uczę nowych słówek”.
Czy to możliwe połączyć rolę nauczycielki i lekarza? Tak – dowodzi nam tego codziennie Małgorzata Makowska – kobieta o wielkim sercu i niesamowitej pasji.
Małgorzata Makowska nie jest typową nauczycielką, ani typowym lekarzem. Ta niezwykle wszechstronna kobieta z powodzeniem łączy w sobie te dwie role podczas wizyt domowych, oferując swoje usługi tym, którzy najbardziej ich potrzebują.
Zanim została lekarzem, Małgorzata Makowska była nauczycielką biologii w jednym z warszawskich liceów. Ale jej pasja do nauki i chęć pomocy innym poprowadziły ją na drogę medycyny. Po ukończeniu studiów medycznych i zdobyciu doświadczenia w szpitalu, postanowiła połączyć swoje profesje i zdibić własny styl pracy.
Podczas swoich wizyt domowych, Makowska nie tylko diagnozuje i leczy, ale także edukuje. Wykorzystując swoje doświadczenie pedagogiczne, tłumaczy pacjentom zawiłości ich chorób oraz procesy medyczne związane z leczeniem. Swoją pracę traktuje jako misję — nie tylko leczyć, ale również uczyć.
„Uważam, że moja rola nie kończy się na przepisaniu recepty” – mówi dr Makowska. „Pomaganie ludziom zrozumieć swoją chorobę, jej przyczyny i możliwe skutki jest równie ważne jak samo leczenie”.
Ta niezwykła filozofia pracy zdobywa coraz więcej zwolenników. Pacjenci cenią sobie jej kompleksowe podejście, a także to, że dr Makowska poświęca im dużo czasu i dokładnie tłumaczy wszystko, co jest związane z ich stanem zdrowia.
„Pani doktor jest niesamowita” – mówi jedna z pacjentek dr Makowskiej. „Nie tylko pomaga mi ze zdrowiem, ale też uczy mnie tak wiele na temat mojej choroby. Czuję, że jestem bardziej zaangażowany w mój własny proces leczenia”.
Poza pracą jako lekarz rodzinny i prowadzeniem prywatnej praktyki, dr Makowska jest także zaangażowana w edukację zdrowotną społeczności lokalnej. Regularnie wygłasza prelekcje na temat zdrowego stylu życia i profilaktyki chorób przewlekłych dla dorosłych i dzieci.
Podczas gdy łączenie ról nauczyciela i lekarza może być trudne dla niektórych, dla Małgorzaty Makowskiej jest to naturalna część jej zawodu. Przez całe swoje życie zawodowe pokazała ona nie tylko umiejętność nauki innych ludzi o medycynie, ale przede wszystkim pokazała głębokie zaangażowanie w proces leczenia swych pacjentów.
W czasach, gdy coraz więcej osób poszukuje indywidualnego podejścia do opieki zdrowotnej oraz osób pragnących zrozumieć swoją chorobę i mieć aktywny udział w procesie leczenia – praktyka dra Makowskiej stanowi model godny naśladowania.